Nowe gazowce PGNiG

fot. PGNiG

PGNiG Supply & Trading, spółka zależna polskiego koncernu gazowego, zawarła umowę na czarter czterech nowych jednostek do przewozu skroplonego gazu ziemnego. Statki wejdą do użytku w 2025 roku.

Razem z poprzednimi statkami flota nowo budowanych zbiornikowców LNG, którymi dysponować będzie PGNiG, wzrośnie do ośmiu jednostek. Dwa pierwsze gazowce grupa zakontraktowała już w 2020 roku, kolejne dwa w połowie 2021 roku. Dwa pierwsze rozpoczną pracę już w przyszłym roku, jako pierwszy w rejs wyruszy statek „Lech Kaczyński”.
Każda z ośmiu jednostek będzie wyposażona w zbiorniki o pojemności ok. 174 tys. m sześc. co daje możliwość załadunku około 70 tys. ton skroplonego gazu ziemnego. Oznacza to, że każdy tankowiec będzie w stanie przetransportować ładunek paliwa odpowiadający około 100 milionom metrów sześciennych po regazyfikacji. PST będzie ich wyłącznym użytkownikiem przez dziesięć lat z możliwością przedłużenia. Tak jak w przypadku poprzednich umów czarterowych, tak i tym razem, armator będzie odpowiadał za dostarczenie statków, obsadzenie ich załogą oraz utrzymanie w odpowiednim stanie technicznym.

Grupa PGNiG planuje wykorzystywać swoje gazowce przede wszystkim do transportu LNG z amerykańskich instalacji skraplania gazu w formule obrotu FOB. W portfelu PGNiG wolumen kontraktów na amerykańskie LNG wynosi obecnie ok. 9 mld m3 rocznie po regazyfikacji. Z tego aż 7 mld m3. pochodzić będzie z kontraktów zawartych w formule handlowej Free On Board (FOB), według której to PGNiG odpowiedzialne jest za odbiór LNG od dostawcy, transport i rozładunek w porcie docelowym.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.