Shell po raz kolejny obronił pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych. Jak wynika z raportu firmy badawczej Kline&Company, Shell jest światowym dostawcą numer jeden we wszystkich trzech głównych kategoriach: konsumenckiej, komercyjnej i przemysłowej. Koncern utrzymuje status wiodącego globalnego dostawcy gotowych środków smarnych już 15 rok z rzędu.
Najnowsza, 19. edycja corocznego raportu Kline&Company „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment 2021”, bazuje na danych za rok 2020. Obejmują one wszystkie wiodące rynki środków smarnych, segmenty rynkowe, rodzaje produktów i formulacje. Shell zachowuje pierwsze miejsce w rankingu w każdej z trzech kategorii środków smarnych analizowanych przez Kline – „consumer automotive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial automotive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).
Zgodnie z najnowszymi danymi, Shell zwiększył udział w globalnym rynku w porównaniu z rokiem poprzednim. Całkowita sprzedaż Shell wyniosła około 4100 kiloton gotowych środków smarnych, co odpowiada około 4,6 miliarda litrów produktów. Na uzyskany wynik złożyła się sprzedaż środków smarnych w trzech segmentach: produkty do stosowania w samochodach osobowych (34%), produkty dedykowane do przemysłu (36%) i produkty do pojazdów użytkowych (30%).
Shell wspiera również klientów w zmniejszaniu ich śladu węglowego. W 2021 roku uruchomił największy w branży środków smarnych program neutralności węglowej, oferując w ramach wybranych marek oleje neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. W jego ramach Shell dąży do zrównoważenia rocznych emisji z ponad 200 milionów litrów wysokiej jakości środków smarnych. Obejmie to rekompensatę około 700 tysięcy ton dwutlenku węgla (CO2e) rocznie, co odpowiada rocznemu wyłączeniu z ruchu około 340 tysięcy samochodów.
Komentarze