Drogie autobusy elektryczne

Popularność autobusów elektrycznych ciągle rośnie. Nie tylko w Polsce. Decyduje głównie ekologia. Niestety okazuje się, że pojazdy tego typu są nie tylko drogie w zakupie, ale i w użytkowaniu.

W odpowiedzi na interpelację jednego z radnych, miasto Warszawa przyznało, że zakup i użytkowanie autobusów elektrycznych jest dużo droższe niż autobusów z silnikiem spalinowym. Szacunkowy koszt, w przeliczeniu na 1 wozokilometr (za okres 1.11.2020 r. - 31.10.2021 r.), z uwzględnieniem m.in. kosztów: zakupu, amortyzacji, paliwa, napraw i obsługi oraz kosztów stałych spółki wynosił: dla pojazdów zasilanych olejem napędowym - 9,2 zł, a dla pojazdów elektrycznych - 11,86 zł.

Ratusz w odpowiedzi na interpelację wyjaśnił, że w autobusach przegubowych przewidywana trwałość baterii LTO wynosi około 13 lat i jest mniej więcej równa trwałości autobusu elektrycznego. Gwarancja na te baterie wynosi 7 lat. W autobusach klasy maxi gwarancja na baterie NMC wynosi 6 lat, zaś na baterie LFP 10 lat. Średni wiek taboru autobusowego wykorzystywanego przez MZA wynosi 6,6 lat.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dysponuje 160 autobusami elektrycznymi, 145 na gaz i ok. 1,1 tys. na olej napędowy.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.