Grupa Unimot dywersyfikuje kierunki dostaw oleju napędowego i wykorzysta w tym celu terminal Gulfhavn w Danii. Unimot zakontraktował już pierwszą dostawę diesla z Bliskiego Wschodu , która przez terminal w Danii trafi do Polski już w kwietniu.
Głębokowodny terminal paliwowy Gulfhavn umożliwia wyładunek oleju napędowego z największych tankowców przypływających do Europy z innych kierunków niż Rosja oraz dalszy transport paliwa do Polski, a także – w razie potrzeby – do wszystkich innych portów w basenie Morza Bałtyckiego. Trzy zbiorniki o łącznej pojemności 127 tys. m³, które wynajęła Grupa Unimot, będą do dyspozycji Grupy od 15 kwietnia 2022 r., a pierwsze dostawy surowca o wolumenie 70 tys. m³ dotrą do terminala w dniach 17 - 21 kwietnia. Umowa na korzystanie zbiorników w terminalu Gufhavn w Danii została zawarta na rok, z możliwością jej przedłużenia. Maksymalna dywersyfikacja kierunków dostaw surowców jest naszym priorytetem już od jakiegoś czasu, a zbrojna agresja Rosji na niepodległą Ukrainę tylko przyspieszyła ten proces. Wynajęcie terminala w Danii i uruchomione dostawy , to duży krok do całkowitego uniezależnienia się od importu oleju napędowego z Rosji.
Terminal będzie mógł być udostępniany również innym podmiotom, które będą chciały go wykorzystać w celu sprowadzenia do Europy diesla z innego kierunku niż rosyjski – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot.
Możliwości przeładunkowe terminala pozwalają na zaspokojenie w pełni potrzeb importowych oleju napędowego do Polski oraz stworzą dodatkowe możliwości tradingowe. Grupa Unimot poszukuje kolejnych alternatywnych źródeł dosta w surowców, by móc jak najszybciej uniezależnić się od importu surowców z Rosji.
Komentarze