Orlen umacnia pozycję na słowackim rynku

Stacja Orlen na Słowacji. Fot. Mat. prasowe

Koncern Orlen osiada obecnie na Słowacji 8 stacji paliw ze sprzedażą pozapaliwową oraz 2 samoobsługowe w formacie Benzina Expres. Firma zapowiada rozwój sieci w bieżącym roku, a także dostosowywania już istniejących obiektów do standardów polskich i czeskich.

Dobre wyniki sprzedaży zarówno w Polsce, jak i w Czechach i w Niemczech zachęcają Orlen do ekspansji również na rynku słowackim. Baza do rozwoju już jest, a sprzedaż paliwa w Słowacji wygląda optymistycznie.Dotychczas słowacka sieć Grupy Orlen sprzedała blisko 3 mln litrów paliwa Verva i Efecta, wyprodukowanego w czeskich rafineriach. Obiekty ze sprzedażą pozapaliwową będą sukcesywnie dostosowywane do standardów sieci obowiązujących w innych krajach, między innymi poprzez wdrażanie formatu Stop Cafe, z szeroką ofertą gastronomiczną. Już teraz, podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty, w tym między innymi napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne. Słowacką sieć uzupełniają dwa obiekty bezobsługowe Benzina Expres oferujące paliwa Verva i Efecta. Stacje Grupy Orlen na Słowacji funkcjonują w miejscowościach: Malacky, Holice, Lužianky, Šelpice, Šurany, Strečno, Tesárske Mlyňany, Senec, Bańskiej Bystrzycy oraz Koszycach.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

- Rekordowe wyniki naszego segmentu detalicznego, nie tylko w Polsce, ale także w Czechach i Niemczech, pokazują, że mamy duże kompetencje w budowaniu nowoczesnej i konkurencyjnej sieci stacji paliw. Nasze doświadczenia z powodzeniem wykorzystujemy w ekspansji na rynek słowacki, gdzie zbudowaliśmy już solidną bazę do dalszego rozwoju. Na słowackich stacjach, działających pod połączonymi markami Benzina i Orlen, sprzedajemy nie tylko wyprodukowane przez nas paliwa, ale także polskie produkty pozapaliwowe, wzmacniając pozycję koncernu i budując postrzeganie naszego kraju poza jego granicami – mów Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

- Zgodnie z zapowiedziami zrealizowaliśmy nasz cel na ten rok, zakładający budowę fundamentów dla dalszego rozwoju sieci detalicznej Grupy Orlen na Słowacji. Jednak ważniejsze niż liczba obiektów są dla nas parametry biznesowe i rentowność stacji. Już teraz widzimy, że słowaccy klienci bardzo dobrze oceniają nasze obiekty i ofertę. Przyszły rok będzie czasem pozyskiwania kolejnych obiektów oraz ujednolicania standardów stacji włączanych do naszej sieci. W ciągu kilku lat chcemy należeć do liderów rynku detalicznego na Słowacji – dodaje Tomasz Wiatrak, Prezes Zarządu Unipetrol, zarządzającego stacjami w Czechach i na Słowacji.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.