Wykonane z odpowiednich materiałów i skonstruowane zgodnie z wymaganiami zbiorniki zapewniają bezpieczne, wieloletnie przechowywanie paliw, które ze względu na zapalność są produktem wyjątkowo wymagającym.
Do przechowywania paliw płynnych służą dwupłaszczowe zbiorniki, połączone z systemem dystrybucji. Wykonuje się je ze stali lub tworzywa sztucznego o wysokiej wytrzymałości. Dzięki swojej specjalnej konstrukcji zapewniają bezpieczne przechowywanie produktów w optymalnych warunkach. Pojemniki na paliwa muszą być szczelne, charakteryzować się wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie zmiennych warunków pogodowych. Nawet jeśli dojdzie do pęknięcia w nich którejś z powłok, nie powinien nastąpić wyciek paliwa. Wymogi, które powinny spełniać zbiorniki do paliw, zawarte są w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać zbiorniki bezciśnieniowe i niskociśnieniowe przeznaczone do magazynowania materiałów ciekłych zapalnych.
Osprzęt zwiększający funkcjonalność
Przede wszystkim zbiorniki do magazynowania paliw muszą być dwuścienne, dzięki czemu, w razie rozszczelnienia jednego z płaszczy magazynowana ciecz nie przedostanie się do środowiska. Przestrzeń między ścianami jest monitorowana za pomocą różnych systemów kontroli szczelności międzypłaszczowej.
W zależności od konstrukcji i warunków eksploatacji zbiorniki mogą być wyposażone np. w urządzenia zapobiegające ich przepełnieniu, pływające ramiona ssawne, separatory wody, filtry, systemy pomiarowe, czy systemy tankowania bezobsługowego – tankomaty.
– W zasadzie warunki dla zastosowania osprzętu dla poszczególnych rodzajów paliw są podobne, sam osprzęt jednak różni się materiałem, z jakiego jest wytwarzany – mówi Aleksandra Krezymon z firmy Petrobox, specjalizującej się w produkcji i sprzedaży zbiorników paliwowych. – Szczególne wymagania musi spełniać osprzęt montowany w zbiornikach do magazynowania benzyny i paliw lotniczych. Wiele dostępnych na rynku rozwiązań sprzętowych dla zbiorników naziemnych nie tyle wynika z obowiązku ich instalowania, ale z wygody w ich użytkowaniu , jak np. systemy monitoringu poziomu paliwa w zbiorniku, z których odczyt możliwy jest zdalnie, na komputerze w biurze lub w telefonie komórkowym za pomocą aplikacji.
Rozwiązania „szyte na miarę”
W ofercie firmy Petrobox znajdują się rozwiązania przeznaczone zarówno dla dużych firm, zużywających znaczne ilości oleju napędowego w skali roku, jak i dla małych producentów rolnych i firm transportowych. Klientami przedsiębiorstwa są m. in. duże firmy kolejowe i transportowe, jednostki obsługujące transport lotniczy i wodny, wśród których największym powodzeniem cieszą się kontenerowe stacje paliw o pojemności do 30 tysięcy litrów, na bazie zbiorników stalowych. Wśród klientów indywidualnych, ze względu na kompaktowe rozwiązania, uproszczone procedury oraz cenę, ogromną popularnością cieszą się zbiorniki z polietylenu o pojemnościach – do 5 tys l. lub mobilne, do 900 litrów.
Petrobox posiada zaawansowany technologicznie park maszynowy, jak również dysponuje znakomitymi fachowcami, co pozwala na realizowanie indywidualnych zleceń w dowolnej konfiguracji. Firma projektuje i buduje stacje zajmujące się sprzedażą detaliczną, jak również te przeznaczone do użytku wewnętrznego – ze zbiornikami podziemnymi. Oferuje wykonanie całej inwestycji pod klucz, łącznie z uzyskaniem wszelkich decyzji i pozwoleń, robotami budowlanymi, technologią paliwową, jak i końcowymi odbiorami oraz uruchomieniem stacji. Na rynku zbiorników paliwowych nie brakuje też innowacyjnych rozwiązań, które zdobywają coraz większą popularność.
– Ponad 10-letnie doświadczenie w budowie i sprzedaży zbiorników naziemnych pokazało nam, że produkt końcowy ograniczony jest wyobraźnią i budżetem klienta, a wiele innowacji wynika z jego indywidualnych potrzeb – podkreśla Aleksandra Krezymon. – Specjalizujemy się w produkcji zbiorników hybrydowych, przeznaczonych do przechowywania i dystrybucji różnych cieczy takich jak płyn do spryskiwaczy, roztwór AdBlue, oleje silnikowe, olej napędowy. Zdecydowanie innowacyjnym rozwiązaniem możemy nazwać podziemną kompaktową stację paliw, którą dostarczamy w całości, co znacznie skraca czas budowy takiej stacji.
Komentarze