Klienci stacji paliw z wysoką świadomością ekologiczną

Badania   „Przyszłość   stacji   paliw”   zrealizowane   przez   instytut   badawczy   ARC   Rynek   i   Opinia   na zlecenie   Anwim   S.A.,   właściciela   sieci   stacji   paliw   MOYA,   wskazują   na   rosnącą   świadomość ekologiczną   konsumentów.  

Polacy   zmieniają   zwyczaje   zakupowe   mając   na   uwadze   dobro środowiska oraz zagrożenia płynące ze zmian klimatycznych. Aż 95% respondentów deklaruje, że na co dzień dba o środowisko, a 60% ankietowanych  jest gotowych zapłacić więcej za produkty ekologiczne.   Badania   posłużą   do   jeszcze   lepszego   zrozumienia   zachowań   i   oczekiwań konsumentów w związku z transformacją energetyczną transportu.

Amwim stawia na dalszy dynamiczny wzrost przy jednoczesnym skupieniu się na inicjatywach proekologicznych, przyspieszających zieloną transformację. Strategia firmy zakłada szeroko zakrojone działania, począwszy od rozwoju sieci punktów ładowania pojazdów elektrycznych, poprzez gospodarkę odpadami, ekologiczne rozwiązania na stacjach, po asortyment bogaty w produkty wytwarzane w zrównoważony sposób. Mając świadomość, że skuteczność proekologicznych inicjatyw zależy od oczekiwań konsumentów, firma zbadała postawy ekologiczne klientów stacji benzynowych.

Jak pokazują wyniki badań „Przyszłość stacji paliw” klienci tych placówek mają wysoką świadomość ekologiczną. Aż 95% ankietowanych zadeklarowało, że na co dzień dbają o środowisko. Oznacza to dla nich m.in. segregację odpadów i niemarnowanie żywności. Co ciekawe, osoby korzystające ze stacji paliw minimum raz w tygodniu, częściej deklarują kierowanie się troską o środowisko w swoich konsumenckich wyborach. Dla prawie ¾ pytanych ważne jest, by marka oferowała produkty lub usługi wytworzone z poszanowaniem norm środowiskowych i ponad 60% z nich jest gotowych zapłacić za nie więcej.

Prawie połowa badanych uważa, że auta elektryczne są w Polsce rozwiązaniem proekologicznym. Odsetek ten jest nawet większy (62%) wśród osób korzystających ze stacji minimum raz w tygodniu. Jednocześnie mieszkańcy większych miast nie obawiają się, że upowszechnienie aut elektrycznych spowoduje rezygnację z komunikacji miejskiej.

​-   Konsumenci   dostrzegają   konieczność   działań   w   kierunku   ekologii   i   niskoemisyjności   nie   tylko   w kontekście przedsiębiorstw, lecz także przyzwyczajeń w życiu codziennym. Coraz wyższa świadomość społeczna   sprzyja   realnej   transformacji   biznesu   na   rzecz   ochrony   środowiska,   która   musi   być realizowana   zarówno   przez   obszar   legislacyjny,   biznes,   a   na   końcu   konsumentów  – podsumowuje Andrzej Kondys, dyrektor ds. operacyjnych MOYA, członek zarządu Anwim S.A.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.