Do końca roku MOL Polska planuje zakończyć rebranding zdecydowanej większości z ponad 100 stacji franczyzowych w Polsce. Aktualnie w Polsce w nowych barwach działa już blisko 30 stacji partnerskich i ponad 270 stacji własnych MOL.
Zapoczątkowany jesienią ubiegłego roku proces rebrandingu stacji franczyzowych MOL Polska
postępuje zgodnie z założonym przez spółkę harmonogramem. Na koniec stycznia w barwach międzynarodowej sieci działa już blisko 30 z ponad setki stacji paliw prowadzonych przez partnerów franczyzowych. Z każdym tygodniem barwy zmienia kilka kolejnych lokalizacji, a terminy zakończenia rebrandingu zdecydowanej większości z nich wydają się być niezagrożone.
– Spotykamy się z bardzo dobrym przyjęciem przez naszych partnerów franczyzowych oferowanych przez nas warunków. W ciągu ostatnich trzech miesięcy blisko 30 z nich zainstalowało nową identyfikację wizualną swoich stacji, a kolejnych kilkudziesięciu już podjęło decyzję, by przejść ten proces – mówi Piotr Belniak Dyrektor ds. Sprzedaży i Operacji MOL Polska.
W ramach rebrandingu stacji należących do MOL w Polsce, zmianie ulega nie tylko logo i wystrój zewnętrzny stacji, ale często również wystrój wnętrza, umeblowanie czy wyposażenie typu ekspres do kawy. W zależności od stanu technicznego i wielkości danej placówki, cały proces może zająć kilka tygodni, jednak - jak zapewniają przedstawiciele sieci - rebranding przynosi partnerom realne korzyści.
– Dzięki oferowanemu przez nas silnemu wsparciu marketingowemu marka MOL jest w stanie przyciągać polskich kierowców na nasze stacje. Z kolei wysoka jakość paliw i bogata oferta pozapaliwowa, sprawiają, iż wracają oni do nas. W niektórych przypadkach, nasi partnerzy po zmianie szyldu, notują nawet 20% wzrost sprzedaży na swoich stacjach – mówi Piotr Belniak Dyrektor ds. Sprzedaży i Operacji MOL Polska.
Rebranding stacji franczyzowych to dla MOL okazja do dalszego wzmocnienia relacji z partnerami
oraz poszerzenia doświadczeń, które Grupa planuje wykorzystać na innych rynkach w Europie, gdzie model franczyzowy dotychczas nie funkcjonuje. Docelowo do roku 2030 Grupa MOL zamierza potroić liczbę stacji franczyzowych w Europie. Spółka zakłada, że duża część rzeczonego wzrostu sieci partnerskiej będzie wynikać z dalszego rozwoju programu franczyzowego w Polsce.
Komentarze