MOL świętuje 10 lat konceptu gastronomicznego Fresh Corner   WYDARZENIA

Autorski koncept gastronomiczny MOL – Fresh Corner – obchodzi 10. rocznicę rynkowego debiutu. Pierwsze kawiarnie na stacjach MOL pojawiły się w 2015 r., wprowadzając na nie wysokiej jakości ofertę gastronomiczną. Dziś, Fresh Corner jest jedną z największych sieci gastronomicznych w Europie, co roku sprzedając 65 mln kubków kawy w ponad 1300 lokalizacjach. W Polsce koncept jest rozwijany od ponad dwóch lat, równolegle z rozwojem siec MOL w Polsce.

Fot. MOL

Fresh Corner był jedną z pierwszych sieci konceptów gastronomicznych, jakie zaczęły się pojawiać na stacjach paliw w naszej części Europy. Dzięki bogatej ofercie świeżych produktów spożywczych, znakomitej jakości kawie oraz, oczywiście, hot-dogom – szybko zdobył uznanie kierowców. Tylko w ubiegłym roku w punktach Fresh Corner na stacjach MOL sprzedano ponad 65 mln kubków kawy (dwa co sekundę!) i 43 mln hot-dogów.

Nawet 1000 kaw i 500 hot-dogów dziennie

Rozwijając własny koncept gastronomiczny, MOL nie tylko trafił w oczekiwania kierowców odwiedzających stacje, ale też znacząco wzmocnił swój biznes. W ostatnich latach stacje notują rosnącą sprzedaż oferty pozapaliwowej, na co wydatny wpływ ma oferta gastronomiczna. W ubiegłym roku rekord sprzedaży kawy na pojedynczej stacji MOL padł w miejscowości Vukova Gorica w Chorwacji, gdzie kierowcy wypili łącznie 341 tys. porcji kawy – niemal 1 tys. dziennie. Z kolei jedna ze stacji MOL w węgierskim mieście Hatvan, sprzedała w ubiegłym roku blisko 200 tys. hot-dogów, notując dzienną średnią na poziomie ponad 500 sztuk.

Sukces Fresh Corner pokazuje, jak w ciągu zaledwie dekady zmienił się charakter stacji paliw, które ewoluowały wraz z oczekiwaniami kierowców. Dziś, m.in. dzięki bogatej ofercie gastronomicznej, świeżo palonej kawie i doskonałym standardom obsługi, stacje MOL coraz częściej stają się miłym przystankiem na trasie czy nawet miejscem spotkań. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie się utrzymywał, a stacje przyszłości staną się wielofunkcyjnymi centrami obsługi podróżnych. Oferta gastronomiczna będzie więc odgrywać rosnącą rolę – mówi Richard Austen, prezes zarządu MOL Polska.

Dekada Fresh Corner

Pierwszy punkt Fresh Corner powstał w 2015 r. na Węgrzech, otwierając nowy rozdział w historii MOL. Już trzy lata później, 500 punktów w dziewięciu krajach sprzedawało 10 mln hot-dogów rocznie. Liczby te podwojono w ciągu kolejnych trzech lat.

Od tamtego czasu MOL stale rozwija swoją ofertę gastronomiczną, wprowadzając nowe mieszanki kaw, autorskie receptury hot-dogów i nowych dań i przekąsek. Dynamiczny rozwój konceptu sprawił, że Fresh Corner wyszedł już poza stacje paliw. W tym roku otwarta została kawiarnia pod tą marką na Uniwersytecie Korwina w Budapeszcie.

Na polskich stacjach tej międzynarodowej sieci już dziś działa ponad 70 punktów Fresh Corner, które stale poszerzają ofertę, zachęcając kierowców do odwiedzin. Również w Polsce sprzedane kubki kawy i hot-dogów liczone są w milionach. W ubiegłym roku było to odpowiednio blisko 7 mln kaw i 5,5 mln bułek z parówką.

Fresh Corner to bardzo ważna część oferty stacji MOL w Polsce i jeden z naszych rynkowych wyróżników – mówi Piotr Belniak, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w MOL Polska. – Ten autorski koncept gastronomiczny cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców, co widać w przychodach stacji, na których jest uruchamiany. Mimo stosunkowo krótkiej obecności Fresh Corner na polskim rynku, koncept regularnie zdobywa branżowe wyróżnienia – dodaje.

Sprzedaż pozapaliwowa, której najważniejszym komponentem jest gastronomia, z każdym rokiem odgrywa coraz bardziej istotną rolę w wynikach finansowych Grupy. W pierwszym kwartale br. odpowiadała za jedną trzecią całkowitej marży. Jest to więc również istotny argument w rozmowach z partnerami franczyzowymi sieci, którzy rozwijają swoje biznesy w oparciu o sprawdzony format.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.