Piotr Belniak awansował w strukturach MOL Polska, obejmując stanowisko dyrektora ds. handlu detalicznego. Na nowym stanowisku będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój tej międzynarodowej sieci na polskim rynku, m.in. nadzorując współpracę z partnerami franczyzowymi.

W nowej roli Piotr Belniak będzie bezpośrednio nadzorował obszary marketingu, sprzedaży, rozwoju i operacji, a także oferty. W jego kompetencjach pozostanie również dalszy rozwój współpracy z partnerami franczyzowymi, jako jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju MOL w Polsce.
W ostatnim czasie MOL intensywnie rozwija sieć partnerską w Polsce, kontynuując proces rebrandingu stacji franczyzowych. W ciągu zaledwie 10 miesięcy na dalszy rozwój swoich biznesów w barwach międzynarodowej sieci zdecydowało się już 50% partnerów, a w każdym tygodniu dołączają kolejni. Do końca roku w barwach MOL powinna już działać zdecydowana większość stacji przejętych wraz z siecią detaliczną dawnego Lotosu. Za ten proces od początku odpowiadał Piotr Belniak, tworząc struktury w ramach MOL Polska i nadzorując współpracę z partnerami franczyzowymi firmy.
MOL sukcesywnie rozszerza sieć o nowe stacje franczyzowe. W tym roku uruchomiono już stacje w Białymstoku, Bargłowie Dolnym i Bełchatowie. Sieć zapowiada kolejne otwarcia jeszcze w tym kwartale.
Piotr Belniak to doświadczony manager, który w branży paliwowej spędził 27 lat, z czego ostatnich 15 w MOL Polska (wcześniej Lotos Paliwa). Odpowiadał za obszary operacji i sprzedaży sieci stacji własnych i franczyzowych, a także uczestniczył w procesie rebrandingu, który zakończył się sukcesem - w ciągu roku logo MOL pojawiło na 273 stacjach w całym kraju.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, posiada również tytuł EMBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.