Orlen testuje innowacyjne etykiety

fot. Orlen

W ramach programu Orlen Skylight accelerator, koncern testuje innowacyjną technologię elektronicznych etykiet cenowych PESL. Etykiety zasilane ogniwami perowskitowymi umożliwiają wykorzystanie algorytmów w celu dynamicznego zarządzania cenami i kontentem promocyjnym. Dzięki temu będzie możliwe dostosowanie cen produktów uwzględniające ich sezonowość, dostępność czy okresowe promocje.

Orlen w ramach testów realizowanych wspólnie z Saule Technologies, na jednej ze stacji w Warszawie zainstalował ponad 150 zasilanych światłem sztucznym etykiet PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label). Docelowo pilotaż obejmie montaż ponad 1500 szt. etykiet.

Etykiety PESL zasilane są poprzez dostęp do światła naturalnego lub sztucznego. Etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Zastosowane w tym rozwiązaniu, zaawansowane ogniwo perowskitowe, ze względu na dużą wydajność pracy w sztucznym świetle, nie musi zajmować dużej powierzchni. Ogniwo jest w stanie zapewnić zasilanie etykiecie sklepowej przez okres wielu lat. Na obecnym etapie pilotażu Orlen testuje kompatybilność systemu zarządzania elektronicznymi etykietami przy ograniczonym wolumenie elektronicznych etykiet. Następnym krokiem będzie zainstalowanie na całej stacji paliw etykiet w różnych rozmiarach odpowiadających poszczególnym produktom z oferty.

Program Orlen Skylight accelerator jest skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata, będących w posiadaniu gotowych produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta. Program działa już ponad rok. W tym czasie zrealizowano pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, PKN Orlen zdecydował się na realizację 16 wdrożeń pilotażowych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.