Węgierski koncern MOL rozważa wejście na rynek polski w segmencie usług konsumenckich. Polska jest – obok Austrii, Serbii, Rumunii i Czech – jednym z dwóch potencjalnych priorytetów dla Grupy MOL.
- W obszarze usług konsumenckich mamy dwa priorytety, jeśli chodzi o wejście na rynki, na których jeszcze nie jesteśmy obecni, a które uważamy za potencjalnie interesujące. Pierwszym jest Austria, z racji geograficznej bliskości Węgier i naszych pozostałych rynków macierzystych, a drugim Polska, bo to największy rynek w regionie – powiedział Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy MOL ds. usług konsumenckich. Dodał jednak , iż MOL rozważa taki ruch wyłącznie warunkowo, jeśli pojawiłaby się atrakcyjna okazja inwestycyjna. - Nie ukrywam, że gdyby któryś z pięciu największych operatorów stacji w Polsce zdecydował się na sprzedaż swojej sieci, bylibyśmy poważnie zainteresowani przeanalizowaniem takiej możliwości wejścia na ten rynek - powiedział wiceprezes.
W Polsce funkcjonuje obecnie sieć ok. 80 stacji działających pod marką Slovnaft Partner (której 98% akcji należy do koncernu MOL), ale – jak poinformował Peter Ratatics – firma nie traktuje jej jako części biznesu usług konsumenckich, a jako element sprzedaży hurtowej. - Nie jesteśmy właścicielem tych stacji, ani towarów w sklepach na tych stacjach, jedynie dostarczamy na nie paliwa – podkreślił.
Grupa MOL rozpoczęła jednak analizy zmierzające do zwiększenia efektywności tej sieci. - Nie wykluczam jakiejś formy przekształcenia tych placówek, na przykład w sieć franczyzową. Pamiętajmy jednak, że 80 stacji to na polskim rynku bardzo niewiele. Jedyną drogą, żeby poważniej tu zaistnieć są akwizycje. - podkreślił wiceprezes.
Jak podaje ISB News, węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Spółka miała 5168,7 mld HUF skonsolidowanych przychodów w 2018 r.
Komentarze