Eleport i Bolt chcą do 2025 roku wybudować co najmniej 300 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce.
Eleport to nowa w Polsce, jednak znana w Europie firma technologiczna. Posiada ponad 100 tysięcy własnych i partnerskich punktów ładowania. Zajmuje się budową nowoczesnej infrastruktury do ładowania aut elektrycznych oraz jest operatorem ogólnodostępnych stacji i dostawcą usługi ładowania. Firma zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat we współpracy z Boltem uruchomi co najmniej 300 nowoczesnych stacji ładowania AC oraz DC. Będą to zarówno pojedyncze stacje, jak również huby. Punkty ładowania, jeśli będzie to tylko technicznie możliwe, korzystać będą wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Zależy nam na przyśpieszeniu procesu budowy wydajnej i przyjaznej sieci ładowania zwłaszcza teraz, kiedy sytuacja na rynku paliw tradycyjnych jest niepewna. Coraz wyższe ceny ropy i fakt, że jest ona importowana głównie ze wschodu powodują, że coraz więcej argumentów przemawia na korzyść samochodów elektrycznych. Rozwój zeroemisyjnego transportu wymaga jednak rozwoju jakościowej infrastruktury ładowania. Rynek infrastruktury w Polsce dopiero nabiera rozpędu. Chcemy stać się częścią elektromobilnej rewolucji. Wsparcie ze strony Bolt i rozwój elektrycznego carsharingu pozwolą także na dalszą popularyzację zeroemisyjnego transportu i nowej mobilności – powiedział Janusz Grądzki, CEO Eleport w Polsce.
Eleport w pierwszej kolejności zamierza skupić się na rozwoju infrastruktury w samorządach. Cele dotyczące ilości ogólnodostępnych punktów ładowania określone w ustawie o elektromobilności w większości przypadków nie zostały bowiem osiągnięte.
Warto dodać, że cele te – patrząc zwłaszcza z perspektywy 2022 roku – zostały zaproponowane na bardzo niskim poziomie. Mamy dużo do nadrobienia w tym obszarze i na nim zamierzamy się skupić. Chcemy rozwijać ogólnodostępną infrastrukturę zarówno korzystając z lokalizacji miejskich, jak również prywatnych. Infrastrukturę będziemy starać się dopasowywać do potrzeb rynku – planujemy rozwijać zatem zarówno stacje AC, jak również DC o mocy powyżej 150 kW funkcjonującej w ramach hubów ładowania – dodaje Janusz Grądzki.
Komentarze