Nowe stacje Grupy ORLEN w Niemczech   TRANSAKCJE

Fot. Orlen Deutschland

Grupa ORLEN finalizuje zakup 17 stacji paliw w południowych Niemczech, w Bawarii oraz Badenii-Wirtembergii. Realizacja transakcji powiększy sieć koncernu do 604 obiektów i uzupełni jej geograficzny zasięg – dotychczas stacje Grupy ORLEN zlokalizowane były przede wszystkim w zachodnich i północnych landach.

Transakcja w Niemczech będzie sfinansowana ze środków pozyskanych ze sprzedaży części stacji LOTOS, których zbycie było jednym z warunków zaradczych Komisji Europejskiej. Zakup ma zostać sfinalizowany do końca lutego, po uzyskaniu przez koncern m.in. zgody niemieckiego urzędu antymonopolowego.

Finalizacja transakcji oznacza, że Grupa ORLEN umocni się na 6. pozycji wśród największych operatorów stacji paliw w Niemczech. 17 nowoczesnych, samoobsługowych stacji zostanie przejętych od austriackiej sieci OMV. Stacje zlokalizowane są w południowych landach – Bawarii oraz Badenii-Wirtembergii. 12 spośród 17 obiektów znajduje się na terenach dyskontów sieci Aldi Süd. Format stacji umożliwia klientom nabywanie wysokiej jakości paliwa i płatność za nie bezpośrednio przy dystrybutorze. Proces rebrandingu stacji zostanie przeprowadzony w ciągu trzech miesięcy od ich nabycia.

Obecnie w Niemczech w sieci Grupy ORLEN działa łącznie 587 stacji. Powstanie w Niemczech sieci stacji ORLEN to efekt decyzji niemieckiego urzędu antymonopolowego, który w 2003 r. wydał zgodę na nabycie przez koncern BP udziałów operatora stacji Aral, pod warunkiem sprzedaży przez BP 4 proc. łącznego udziału stacji BP/Aral w niemieckim rynku detalicznym. 495 stacji, zlokalizowanych głównie w północnych i zachodnich landach, przejęła wówczas Grupa ORLEN. W ciągu ostatnich 10 lat koncern zainwestował w Niemczech ponad 300 mln euro, przede wszystkim w modernizację i rozwój sieci stacji paliw.

Zgodnie ze strategią ORLEN2030, koncern do 2030 roku będzie posiadał 3,5 tys. stacji paliw na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowej. Udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.