HVO i paliwa o obniżonej emisyjności w ofercie Unimotu już w marcu   WYDARZENIA

Od marca 2024 r. Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, rozszerza swoją ofertę paliwową o olej napędowy HVO 100%, którego emisyjność pozwala na nawet 94% redukcję CO2 względem tradycyjnego oleju napędowego B0.

Fot. Unimot

To odpowiedź na globalne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, a tym samym konieczność ograniczenia przez firmy emisji dwutlenku węgla. Dotychczas Grupa oferowała swoim klientom specjalną mieszankę oleju napędowego o obniżonej emisyjności, zawierającą dodatek estrów i HVO. Dostępna w różnych proporcjach mieszanka oleju napędowego m.in. z HVO, zgodna z obowiązującymi regulacjami, umożliwia klientom skuteczne obniżenie emisyjności prowadzonej działalności.

HVO, czyli hydrorafinowany olej roślinny (z ang. Hydrotreated Vegetable Oil), jest rodzajem syntetycznego, odnawialnego paliwa alternatywnego przeznaczonego dla silników diesla. Jest ono otrzymywane w nowoczesnych procesach rafinacyjnych – w wyniku hydrokrakingu lub uwodornienia oleju roślinnego czy tłuszczów zwierzęcych z wykorzystaniem wodoru oraz katalizatorów w warunkach wysokiej temperatury i ciśnienia.

Jako niezależna multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, nieustannie monitorujemy rynek biopaliw oraz analizujemy innowacyjne technologie, aby dostosowywać nasze produkty do aktualnych potrzeb sektorów gospodarki opartych o transport. Już w marcu rozszerzamy naszą ofertę paliw o obniżonej emisyjności o olej napędowy HVO 100%, który wpisuje się w realizację strategii dekarbonizacji firm korzystających z usług sektora transportowego

– mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. Handlowych, Unimot.

Korzystanie z HVO nabiera szczególnego znaczenia w kontekście wymogów rynkowych oraz regulacyjnych, takich jak pakiet Fit for 55 oraz Dyrektywa CSRD. Przepisy te zakładają ograniczenie emisji CO2 w Unii Europejskiej o co najmniej 55% do roku 2030, a także nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto, w obliczu ograniczonej na szeroką skalę dostępności ciężarowych samochodów z napędem elektrycznym i wodorowym, wprowadzenie oleju napędowego z dodatkiem HVO i oleju napędowego HVO 100% umożliwia klientom z sektora transportowego efektywną redukcję śladu węglowego ich działalności, będąc jednocześnie praktycznym oraz dostępnym rozwiązaniem w obecnych realiach rynkowych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.