Grupa Unimot podpisała umowę na czarter gazowca przeznaczonego do transportu gazu LPG. Umowa została zawarta na zasadzie time charter i obejmuje pełne zarządzanie gazowcem przez okres 12 miesięcy. Gazowiec będzie operował na Morzu Północnym, regularnie dostarczając gaz LPG do terminala w Wilhelmshaven, wynajętego w maju 2024 roku przez Unimot Paliwa – spółkę z Grupy Unimot.
Umowa na czarter gazowca jest jednym ze strategicznych elementów budowy efektywnego kanału logistycznego, umożliwiającego import gazu LPG z alternatywnych kierunków. W ten sposób Unimot przygotowuje się na nadchodzące sankcje na rosyjski gaz LPG, które wejdą w życie w grudniu 2024 roku.
- Czarter gazowca stanowi istotny krok w rozbudowie naszego łańcucha dostaw, umożliwiając nam elastyczne reagowanie na nadchodzące zmiany rynkowe, w tym sankcje na import gazu LPG z Rosji. Dzięki temu Grupa Unimot zyskuje większą swobodę operacyjną, co przekłada się na ciągłość i bezpieczeństwo dostaw kluczowych surowców energetycznych do Polski – wskazuje Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych Unimot S.A.
Czarter ten nie tylko zwiększa elastyczność łańcucha dostaw, ale także minimalizuje ryzyko związane
z ograniczoną dostępnością floty transportowej. Pełne zarządzanie operacjami gazowca przez Grupę Unimot umożliwia optymalizację kosztów transportu, wysoką sprawność operacyjną, a także daje możliwości szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe.
Grupa Unimot stale koncentruje się na rozwoju swojej infrastruktury logistycznej, a wyczarterowanie gazowca to kolejny krok w realizacji długoterminowej strategii Grupy na lata 2024-2028, która zakłada m.in. zabezpieczenie dostaw kluczowych surowców energetycznych oraz budowę stabilnych kanałów logistycznych na przyszłość.
Komentarze