Szybszy załadunek i kilkukrotny wzrost liczby rezerwacji odbioru paliwa na wskazaną godzinę – to najważniejsze efekty zmian wprowadzonych w bazie paliw PERN w Koluszkach, które przyczyniły się do zwiększenia przepustowości obiektu. Właśnie zakończyły się prace związane z uruchomieniem dodatkowego wjazdu na jego teren. Inwestycje spowodowały, że jest ona w stanie obsłużyć 480 autocystern na dobę.
PERN w ostatnim czasie zmodernizował stanowiska nalewcze umożliwiające załadunek autocystern na jednym stanowisku (niezależnie od rodzaju odbieranego paliwa) i przebudował pompownię, której efektem jest znaczący wzrost przepływu produktu w trakcie załadunku na każdym urządzeniu załadunkowym. Dwa nowe wjazdy znajdują się bezpośrednio na parkingu dla autocystern. Również w to miejsce, do utworzonego tymczasowego punktu obsługi kierowców, przeniesiono tzw. kioski piesze. Tam kierowcy przygotowują plany załadunku. Oznacza to, że całość operacji związanych z wjazdem po odbiór paliw jest realizowana w jednym miejscu. Nowe wjazdy to również możliwość obsługi dwóch autocystern jednocześnie.
Zwiększamy w ten sposób przepustowość bazy. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskamy 100 proc. wykorzystania frontu autocysternowego w godzinach szczytu – podkreśla Łukasz Gryglewicz, Kierownik Działu Koluszki.
W efekcie, baza paliw dokonuje załadunku jednej autocysterny w czasie średnio poniżej 16 minut, co przy 7 stanowiskach oddolnego napełniania umożliwia załadunek ponad 480 autocystern na dobę. Baza udostępnia też dwa stanowiska do tzw. nalewu odgórnego, co dodatkowo zwiększa możliwości technologiczne związane z obsługą transportów samochodowych.
Zmiany, które wprowadziliśmy to również nowe możliwości w zakresie realizacji odbioru na wskazaną godzinę. Dzięki takiemu rozwiązaniu już teraz udostępniliśmy dodatkowe okna czasowe. W praktyce jedno ze stanowisk wjazdowych będzie funkcjonowało głównie w trybie awizacji, co oznacza, że każdego dnia możliwość zgłoszenia odbioru na konkretną godzinę wzrośnie kilkukrotnie – dodał Tomasz Domański, kierownika działu obsługi klienta.
Komentarze