Castrol w 2024 roku obchodzi 125. rocznicę swego powstania. W związku z tym firma zaprezentowała nową strategia "Naprzód, W górę, Z duchem czas". Z okazji rocznicy powstało też specjalne okolicznościowe logo, które będzie używane przez cały rok 2024.
Aby pozostać w czołówce innowacji i być gotowym na przyszłość, Castrol inwestuje w swoje globalne centra technologiczne w Chinach, Niemczech i obu Amerykach, a także realizuje inwestycję o wartości 60 milionów dolarów w nowe, ultranowoczesne centrum testowania akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) i laboratorium analityczne w Wielkiej Brytanii.
Zgodnie ze strategią „Naprzód”, firma Castrol wprowadziła już na rynek całą gamę zaawansowanych technologiczne płynów pod marką Castrol ON do pojazdów elektrycznych – m.in oleje przekładniowe, płyny termalne i smary. Celem Castrol jest jednoczesne podnoszenie wydajności pojazdów spalinowych i hybrydowych oraz bycie liderem w dziedzinie płynów do pojazdów elektrycznych.
W filarze „W górę” swojej nowej strategii Castrol skoncentrował się na klientach przemysłowych. W roku 2023 koncern nawiązał partnerstwo biznesowe z firmą SKF, wprowadzając ofertę „Olej jako usługa”
w sektorze metalurgicznym. Propozycja ta umożliwia ponowne wykorzystanie w obiegu zamkniętym płynów smarnych i zmniejszenie ich zużycia przy jednoczesnej poprawie wydajności maszyn.
Castro nawiązała także współpracę badawczą z laboratorium przy Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab celem wsparcie programu AstroAnt Payload. AstroAnts to miniaturowa kolonia robotów, które prowadzą prace inspekcyjne i diagnostyczne na zewnętrznych powierzchniach statków kosmicznych, łazików i lądowników. Castrol zamierza ściśle współpracować z MIT Media Lab w zakresie testowania środków smarnych stosowanych w przestrzeni kosmicznej.
Filary „Naprzód” i „W górę” nowej strategii przedsiębiorstwa skupiają się na wzmacnianiu i rozwoju istniejących obszarów działalności, natomiast inicjatywy związane z trzecim filarem - „Z duchem czasu” - ukierunkowano na nowe zagadnienia. Castrol określił, że największe możliwości rozwoju kryją się w zarządzaniu ciepłem i dywersyfikacji rozwiązań w zakresie chłodzenia centrów danych.
Komentarze