MOL Polska podsumowuje pierwszy miesiąc nowej mieszanki kawy – sprzedaż wzrosła o 15% w ciągu miesiąca   WYNIKI RYNKOWE

Fot. MOL

W maju 2024 r. na stacjach MOL Polska sprzedane zostało prawie o 12% więcej kubków kawy, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. To nie tylko efekt rosnącej rozpoznawalności i popularności marki MOL wśród polskich kierowców, ale także zasługa wprowadzenia nowej marki kawy, która swoją premierę w kraju miała pod koniec kwietnia. Przed wprowadzeniem jej na stacje przeprowadzono testy jakości w siedmiu krajach (w tym w Polsce), w których wzięło udział ponad 2000 klientów. Nowa mieszanka wypalana jest w palarni Roastar pod opieką specjalistów certyfikowanych przez SCA (Speciality Coffee Association). Od początku swojej obecności w Polsce spółka sprzedała już ponad 9,5 mln kubków kawy. Dobrze radzą sobie także inne produkty pozapaliwowe dostępne na stacjach MOL Polska.

- Cieszymy się, że kierowcy w Polsce docenili nową mieszankę kawy Fresh Corner dostępną na stacjach MOL Polska. Wiemy doskonale, że to jeden z dwóch sztandarowych produktów oferty gastronomicznej dostępnej pod marką Fresh Corner oraz w całym biznesie pozapaliwowym. Dlatego zależało nam na tym, aby nowa kawa Fresh Corner pochodząca z palarni Roastar przyjęła się wśród naszych klientów tak dobrze, jak na to zasługuje swoją wysoką jakością oraz smakiem harmonijnie łączącym nuty kakao, prażonych orzechów i gorzkiej czekolady. Pierwsze wyniki wskazują, że wprowadzenie nowej kawy na polski rynek przyniosło spodziewany efekt. Wyraźne wzrosty widać nie tylko przy porównaniu maja tego i poprzedniego roku. Między kwietniem i majem 2024 r. również widzimy wzrost liczby sprzedanych kubków kawy, o ponad 15% - podkreśla Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego MOL Polska.

Nowa mieszanka kaw Fresh Corner, która spotkała się z uznaniem polskich kierowców, wypalana jest w palarni Roastar w miejscowości Polgárdi. To wysokiej jakości, specjalnie opracowane połączenie brazylijskiej arabiki i bogatej w kofeinę robusty, zapewniające zarówno silne pobudzenie, jak też wspaniały smak i aromat.  Kawa przygotowywana przez Roastar docelowo jeszcze w tym roku trafi na wszystkie stacje zarządzane przez spółki z Grupy MOL. Nad produkcją czuwa Anita Nagy-Bertók, Head  of Coffee w Roastar i certyfikowany trener SCA (Specialty Coffee Association). Wprowadzenie kawy marki Roastar na stacje Grupy MOL poprzedziły testy jakościowe przeprowadzone z udziałem ponad 2 tys. klientów w siedmiu krajach, w tym w Polsce.

Obszar gastronomiczny MOL Polska charakteryzuje się stabilnym rozwojem. Od momentu wejścia na polski rynek do końca maja tego roku MOL Polska sprzedała już ponad 9,5 mln kubków kawy oraz blisko 8,5 mln sztuk hot-dogów. Stopniowo na popularności zyskuje również pozostała oferta gastronomiczna. W ciągu półtora roku spółka sprzedała m.in. blisko 1,5 mln kanapek, hamburgerów i bagietek. Dodatkowym wzmocnieniem obszaru gastronomii w MOL Polska będzie poszerzanie sieci punktów Fresh Corner - obecnie w Polsce działa ich 51, a w tym roku planowane jest otwarcie jeszcze 18 kolejnych.

Obszar gastronomiczny jest częścią szerszego obszaru produktów pozapaliwowych, które mają ważną rolę do odegrania w realizacji przez Grupę MOL długoterminowej strategii rozwojowej SHAPE TOMORROW. Zakłada ona, w porównaniu do 2021 roku, podwojenie sprzedaży produktów ogólnospożywczych do 2025 r. i potrojenie jej do 2030 r. Pozwoli to segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) osiągnąć do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie.

Każda kawa to szansa w loterii

Każdy kubek aromatycznego, gorącego napoju kupiony między 4 czerwca a 12 sierpnia to też szansa na atrakcyjne nagrody w letniej loterii MOL Move. Po pierwsze, za zakup nie tylko kawy, ale też dowolnego innego produktu czy usługi objętych regulaminem loterii, w aplikacji MOL Move czekał będzie kupon rabatowy do wykorzystania przy kolejnej transakcji.

Po drugie, każdy zgodny z regulaminem zakup daje uczestnikowi szansę na wzięcie udziału w losowaniach kart podarunkowych MOL w wysokości 300 zł każda. Każdego dnia odbędzie się 12 takich losowań, między 8:00 a 20:00 – co oznacza, że co godzinę do wygrania będzie równowartość jednego średniego tankowania auta do pełna. Łącznie rozdanych zostanie aż 840 kart. Na tym jednak nie koniec – na zakończenie loterii, 14 sierpnia 2024 r. wśród wszystkich uczestników rozlosowane zostanie 15 kart paliwowych. Każda karta wydana szczęśliwemu zwycięzcy będzie warta 10 tys. zł, co stanowi równowartość średnich rocznych wydatków na tankowanie samochodu.

Zarejestrowani użytkownicy MOL Move mogą zgłosić się do udziału w letniej loterii bezpośrednio przez aplikację – wystarczy kilka kliknięć. Uczestnicy mogą zdobywać kupony i szanse na udział w losowaniach dziennych oraz głównych nagród dzięki zakupom dokonywanym od 4 czerwca do 12 sierpnia.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.