Wyniki Grupy Unimot za III kwartał 2020   WYNIKI RYNKOWE

W trzecim kwartale 2020 roku firma Unimot SA osiągnęła rekordowy poziom skonsolidowanych przychodów ogółem. Wyniosły one 1 338,9 mln zł. EBITDA skorygowana ukształtowała się na poziomie 10,9 mln zł.

Wynik 1 338,9 mln zł to o ponad 6,1% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Skonsolidowana EBITDA skorygowana (o szacunkową wycenę zapasu obowiązkowego, uzasadnione przesunięcia i zdarzenia jednorazowe) ukształtowała się na poziomie 10,9 mln zł, a zysk netto 0,9 mln zł. W całym omawianym okresie Grupa wypracowała przychody ogółem w wysokości 3 516 mln zł (wzrost 12,0% r/r), EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 59,2 mln zł, a zysk netto 8,9 mln zł. EBITDA skorygowana na poziomie 59,2 mln zł w okresie I-III kw. 2020 r. oznacza realizację bieżącej prognozy na cały 2020 r. w 74,0% (80 mln zł), a pierwotnej w 95,0% (62,3 mln zł). UNIMOT spodziewa się, że cały 2020 rok będzie dla Grupy rekordowy.

Negatywny wpływ na nasze wyniki w III kwartale miała przede wszystkim zwiększona podaż oraz presja na marże naszych kluczowych produktów. Odczuwaliśmy także obserwowany od kilku kwartałów spadek popytu na biopaliwo B100 oraz na produkty asfaltowe. Ponadto osiągnęliśmy niższe marże na hurtowym rynku energii elektrycznej, a po wyborach na Białorusi wstrzymaliśmy zaplanowane kolejne dostawy ropy naftowej w III i IV kw. 2020 r. Obecnie widzimy jednak, że sytuacja rynkowa się poprawia, a marże rynkowe wzrosły. Nasz zespół mocno pracuje, żeby wykorzystać tę sytuację jak najefektywniej i na koniec 2020 r. być jak najbliżej założonej prognozy – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot SA.

Pomimo epidemii COVID-19 Grupa Unimot nie zaprzestała działań rozwojowych. W fotowoltaice stale zwiększane są siły sprzedażowe oraz ekipy monterskie, zdecydowano się też na uruchomienie własnej produkcji paneli fotowoltaicznych. III kw. w sieci Avia to dołączenie kolejnych stacji, wprowadzenie innowacyjnego konceptu Eat&Go oraz druga odsłona kampanii wizerunkowej „Wielki plus za…”.

Sieć stacji Avia oraz obszar OZE to teraz główne kierunki naszego rozwoju. W zakresie sieci AVIA, poza klasycznym modelem franczyzowym oraz modelem dzierżawy, gdzie mamy pozytywne doświadczenia -  przyglądamy się obiektom pod kątem ich ewentualnego nabycia. Jeśli chodzi natomiast o OZE – m.in. patrzymy na możliwości zaangażowania się w development farm fotowoltaicznych – dodaje Adam Sikorski.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *