Shell i IONITY otwierają nową erę elektromobilności w Polsce. Od 15 października, na MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód przy autostradzie A1 kierowcy pojazdów elektrycznych mogą korzystać z szybkich ładowarek zapewniających moc do 350kW. To siedmiokrotnie więcej niż dotychczasowe ładowarki przy autostradach.
IONITY to największą w Europie sieć ładowania pojazdów o dużej mocy. A wysoka moc znacznie skraca czas ładowania. W ciągu najbliższych tygodni planowane jest otwarcie kolejnych stacji. Każda z nich będzie oferowała co najmniej dwa punkty ładowania i będzie mogła być rozbudowana o kolejne. Stacje są zasilane zieloną energią.
Dzięki współpracy z IONITY, naszym partnerem technologicznym, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, Gdańsk Transport Company oraz Urzędem Dozoru Technicznego Shell wprowadza pionierskie rozwiązanie na naszym rynku, oferując kierowcom ładowarki o mocy 350kW. Będą one kompatybilne zarówno z istniejącymi, jak i przyszłymi pojazdami elektrycznymi wyposażonymi w europejski standard ładowania CCS, ładując dany pojazd maksymalną dostępną dla niego mocą. Obecnie wzdłuż autostrad działają ładowarki o mocy 50kW. Ładowarki IONITY zwiększają tę moc siedmiokrotnie, co znacznie skraca czas ładowania i liczbę koniecznych postojów na trasie. Większość EV poruszających się po polskich drogach może być ładowana o maksymalnej mocy 150 kW. Oznacza to, że 10 minut ładowania za pomocą szybkiej ładowarki wystarczy na przejechanie kolejnych 100 kilometrów. To jest wspaniała wiadomość dla rosnącej grupy użytkowników aut elektrycznych – mówi Monika Kielak-Łokietek, Head of Shell Mobility Sales & Network, Shell Polska.
Shell planuje też inwestycje w punkty ładowania o standardowej mocy. Obecnie jest ich 60 tys. na całym świecie. Celem firmy jest by do 2025 roku było ich 500 tys. Kilka miesięcy temu Shell przekroczył próg 100 tys. transakcji w zakresie elektromobilności, co potwierdza duży potencjał tego rozwiązania. Działania związane z elektromobilnością wpisują się w strategię niskoemisyjności Shell. W jej ramach do 2050 roku planowane jest obniżenie śladu węglowego produktów energetycznych Shell o 65 proc., przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach. Jednocześnie celem firmy jest stanie się biznesem energetycznym o zerowej emisji do 2050 roku.
Thanks for the good article, I hope you continue to work as well.