Baza PERN w Dębogórzu działa na maksymalnych obrotach   WYNIKI RYNKOWE

fot. PERN

Baza paliw w Dębogórzu w styczniu tego roku zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 roku. Rozładowano prawie 350 tys. mᶟ, paliw czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza w Dębogórzu zanotowała także 70 proc. wzrost ilości paliw dostarczoną drogą kolejową - poinformował PERN.

Od 2016 roku PERN intensywnie rozwija swój nadmorski hub paliwowy. Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. mᶟ każdy. Dwa podobne trafią do użytku klientów już w tym roku. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników – tym razem o pojemności 50 tys. mᶟ każdy.

W Dębogórzu PERN skupił się na realizacji zadań inwestycyjnych w dwóch kluczowych obszarach, które stanowią być albo nie być dla realizacji importu paliw z morza. Poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców, konieczne jest zwiększanie możliwości załadunkowych na transport kolejowy.

Aktualnie spółka realizuje szereg działań, które pozwolą zwiększyć możliwości załadunku i ekspedycji paliw na transport kolejowy. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej ilości wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową – czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne gwarantując ciągłość procesu.

Sukces Dębogórza nie byłby możliwy bez doskonałej współpracy z partnerami których inwestycje bezpośrednio wpływają na zwiększenie potencjału operacyjnego bazy w Dębogórzu. Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 000 DWT.

Natomiast PKP PLK realizuje ambitny projekt „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. W ramach inwestycji PKP PLK przebuduje łącznie 115 km torów, a sprawność obsługi składów zapewni 356 nowych rozjazdów. Efektem realizacji projektu będzie szybszy przewóz większej ilości towarów.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.