Grupa Unimot, rozwija działalność związaną z odnawialnymi źródłami energii pod marką Avia Solar, od maja 2020. Do tej pory sprzedano już 1 MW instalacji.
Ale plany są znacznie szersze – grupa chciałaby docelowo być jednym z ważniejszych graczy na rynku OZE, dlatego rozwinęła szeroko zakrojoną kampanię marketingową. Nawiązała też współpracę z partnerami – firmą Blachotrapez oraz Ranking Retail System.Od strony zarządczej, w spółce Unimot Energia i Gaz pojawił się ponadto Andrzej Moczydłowski – ekspert z rynku OZE, który wszedł w skład zarządu.
– Wszystko idzie zgodnie z planem, mamy już 1 MW sprzedanych instalacji – zarówno do klienta indywidualnego, jak i biznesowego. Pracuje dla nas już 30 sprzedawców na terenie całego kraju, a w planach do końca roku chcemy zatrudnić mniej więcej jeszcze drugie tyle. Do działu technicznego przyjmujemy osoby z kompetencjami pozwalającymi nam prowadzić wszelkie działania techniczne dla instalacji do 50 kWp, jak i rozwój oraz budowę instalacji powyżej 50 kWp – w tym również prowadzenie developmentu instalacji wielkoskalowych – wyjaśnia Andrzej Moczydłowski, prezes zarządu Unimot Energia i Gaz.
Grupa Unimot przygląda się jednak rynkowi OZE szerzej niż tylko sprzedaży instalacji fotowoltaicznych. – Rynek OZE jest obecnie niezwykle atrakcyjny i będzie stawał się coraz bardziej konkurencyjny. Chcielibyśmy być jego wyraźną częścią i już teraz myślimy w jaki sposób zapewnić sobie przewagę nad innymi jego uczestnikami. Właśnie dlatego mocno rozglądamy się za kolejnymi obszarami. Poza sprzedażą, niedawno zdecydowaliśmy się także na produkcje paneli fotowoltaicznych. Patrzymy ponadto na ewentualne możliwości zaangażowania się w rynek większych mocy OZE, czyli farmy fotowoltaiczne – o czym już wcześniej wspominałem. I to zarówno od strony rozwoju własnego portfela, jak i pozyskiwania projektów z rynku. Mogłoby to być dobrym uzupełnieniem naszego portfela w zakresie zielonej energii – zapowiada Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot S.A.
Komentarze