Dwie nowe stacje Moya

W sieci Moya zostały otwarte dwie nowe stacje paliw. Są to punkty w Kwilczu (woj. wielkopolskie) oraz w Skopaniu (woj. podkarpackie). Obie stacje mają charakter lokalno-tranzytowy i spełniają swoją funkcję nie tylko jako miejsca tankowania pojazdów lecz stanowią także całodobowe punkty zaopatrzenia w produkty spożywcze i przemysłowe oraz miejsca spotkań przy kawie i przekąsce dla […]

Czytaj dalej


PGNiG i Orlen Południe wzmacniają współpracę w obszarze biometanu

Orlen Południe i PGNiG utworzą spółkę, która zainwestuje w rozwój sieci nowoczesnych biometanowni. Orlen Południe będzie miał w niej 51 proc., a PGNiG 49 proc. udziałów. Pozytywną decyzję w sprawie powołania spółki wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Biometanownie to instalacje produkujące biometan, czyli biogaz pochodzący z odnawialnych źródeł energii, o parametrach gazu ziemnego. Biometan […]

Czytaj dalej


Drogie autobusy elektryczne

Popularność autobusów elektrycznych ciągle rośnie. Nie tylko w Polsce. Decyduje głównie ekologia. Niestety okazuje się, że pojazdy tego typu są nie tylko drogie w zakupie, ale i w użytkowaniu. W odpowiedzi na interpelację jednego z radnych, miasto Warszawa przyznało, że zakup i użytkowanie autobusów elektrycznych jest dużo droższe niż autobusów z silnikiem spalinowym. Szacunkowy koszt, w przeliczeniu na […]

Czytaj dalej


Skończyły się dotacje na szybkie stacje ładowania

Zaledwie dwa tygodnie wystarczyły, żeby zakończył się nabór na dofinansowanie do ogólnodostępnych stacji ładowania o mocy co najmniej 150 kW, uruchomiony przez NFOŚiGW. Budżet programu wynosił 315 mln zł. Program NFOŚiGW „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru” został uruchomiony 7 stycznia 2022 r. Przewidywał on dotacje do nieogólnodostępnych stacji ładowania (o mocy co najmniej 22 kW), stacji ogólnodostępnych o mocy od 50 do mniej niż […]

Czytaj dalej


Orlen planuje budowę terminalu gazu płynnego w Policach

Koncern chce do tego celu wykorzystać infrastrukturę Grupy Azoty Polyolefins na terenie portu morskiego w Policach. List intencyjny w tej sprawie podpisały: Orlen Paliwa, Zarząd Morskiego Portu Police oraz Grupa Azoty Polyolefins. W ramach współpracy wykorzystane zostałoby nabrzeże budowane przez Grupę Azoty Polyolefins na potrzeby projektu Polimery Police. Budowa Terminala Gazu Płynnego na terenach należących do ZMPP […]

Czytaj dalej


Dobry rok Orlenu

PKN Orlen w 2021 roku osiągnął zysk netto w wysokości 10,2 mld zł oraz zysk operacyjny EBITDA LIFO na poziomie 14,2 mld zł. W wypracowaniu rekordowych wyników największy wkład miały obszar petrochemii, energetyki i rafinerii. Zaledwie 13 proc. zysku całego koncernu było udziałem segmentu detalicznego w Polsce. Pomimo wyraźnego spadku marż paliwowych na polskim rynku, […]

Czytaj dalej


Orlen i NCBR wspierają rozwój innowacyjnych projektów

PKN Orlen oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczą aż 200 mln zł na innowacyjne projekty badawczo-rozwojowe. Nowy program grantowy NEON, czyli NEW ORLEN, skierowany jest do konsorcjów jednostek naukowych i naukowo-przemysłowych. Głównymi obszarami zainteresowania Orlenu są innowacyjne rozwiązania w zakresie produkcji i wykorzystania biomasy, dekarbonizacji, gospodarki obiegu zamkniętego oraz przemysłu 4.0. Pierwsza odsłona programu […]

Czytaj dalej


Rekordowy rok Lotosu Kolej

Pomimo wymagających warunków makroekonomicznych Lotos Kolej wypracowała zgodny z założeniami  wynik EBITDA za 2021 rok. Spółka wykonała też rekordową pracę przewozową dzięki aktywnemu zwiększenie przewozów  dla klientów spoza Grupy Kapitałowej Lotos. Dane finansowe wskazują, że pomimo zwiększonych kosztów operacyjnych spółka Lotos Kolej osiągnęła wyższe przychody ze sprzedaży, aniżeli planowano. Tym samym zrealizowała najważniejsze cele budżetowe […]

Czytaj dalej


Świetny wynik Naftoportu

Prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw przeładował w ubiegłym roku Naftoport z Grupy PERN. To o ponad 6 proc. więcej niż w rekordowym 2019 roku. Wtedy jednostka działała na maksymalnych obrotach z powodu kryzysu chlorkowego, który na 46 dni zatrzymał tłoczenie rurociągiem “Przyjaźń”. Dziś już prawie dwie trzecie dostaw surowca do Polski odbywa się drogą morską, głównie z kierunków innych niż wschodni. Naftoport jest dziś kluczową spółką zapewniającą […]

Czytaj dalej